Mire számíthat a svédmasszázs alatt és után?

Mire számíthat a svédmasszázs alatt és után

A svédmasszázst, más néven klasszikus masszázst több mint két évszázaddal ezelőtt fejlesztették ki Svédországban. Ez egy olyan masszázsterápiás forma, amely hosszú simításokat és súrlódó mozdulatokat alkalmaz a vérkeringés és a véráramlás javítása, a feszültség oldása és a relaxáció elősegítése érdekében.

A svédmasszázs különbözik más masszázsfajtáktól, például a mélyszöveti masszázstól vagy a sportmasszázstól, mivel a fő cél a nyugtató hatás elérése a mentális és fizikai relaxáció révén.

A megfelelő svédmasszázsnak lassú mozgásúnak, ritmikusnak kell lennie, és csak a felszíni szöveteket kell megcéloznia, nem szabad mélyebb izommunkába bocsátkoznia. Nagyszerű annak, akinek magas a stressz-szintje vagy állandó felelősségtudata van, ami megnehezíti a mentális szünetet, ami annyira szükséges és helyreállító az elménk, a testünk és a lelkünk számára.

Tudjon meg többet arról, hogy mire számíthat a svédmasszázstól és annak számos egészségügyi előnyéről.

Mit tartalmaz egy svéd teljes testmasszázs?

A svédmasszázs során az ügyfél ruhátlanul (fehérnemű nem kötelező) fekszik egy masszázságyon, két lepedő közé húzva. A terapeutának ismernie kell az ügyfél összes egészségügyi állapotát, gyógyszereit, allergiáit és sérüléseit, múltbeli és jelenlegi sérüléseit, hogy személyre szabottan, a nyomást és a fókuszt összpontosítva tudja elvégezni a masszázst.

Bár a svédmasszázsnak nincs szabványos sorrendje, a terapeuta a háttal kezdheti, majd a lábak és a lábfejek következnek, ezt követi a vállak, a karok és a kezek, végül a nyak, a fej és az arc. A svédmasszázs során a terapeuta a végtagoktól a szív és a nyirokcsomók felé irányítja a siklást. A masszázs tempója és a nyomás a terapeuta stílusától és az ügyfél igényeitől függően változhat.

A kezelést az egész testet érintő könnyű, széles körű nyomással kezdik, hogy aktiválják az érzékszervi receptorokat, és mozgásba hozzák a vért és a nyirokfolyadékot. A jellegzetes svéd masszázsstílus vékony, csúszós olajjal és könnyebb nyomással siklik végig a bőrön, és gyengéden gyúrja és aprítja az izmokat és a kötőszövetet.

A kezelések általában 60 percesek a teljes testre, bár a 90 vagy 100 perces ülések több időt tölthetnek a kezekkel, lábakkal vagy egy célterülettel. Az ügyfél a kezelés felénél megfordul. A variációk az időbeosztástól, a pénzügyektől és attól függnek, hogy mennyi idő alatt tudsz teljesen ellazulni.

A svédmasszázs enyhítheti a feszes izmokat, irányíthatja a véráramlást, és átmoshatja a nyirokrendszert, ami segít minimalizálni a lassú keringés hatásait. Montia szerint a rossz keringés számos különböző egészségügyi panaszt okozhat.

Svéd masszázs vs. mélyszöveti masszázs

A legfontosabb különbség a svéd és a mélyszöveti masszázs között a nyomás mélysége. A svédmasszázs könnyedebb érintést használ, és a mozdulatok siklanak a bőrön. A mélyszöveti masszázs inkább az izmok és a fasciák [csomóira] összpontosít. A mélyszöveti technikák kevesebb olajat használnak, gyakran intenzívebbnek érződnek, és kellemetlen érzést válthatnak ki.

A svédmasszázs jó választás, ha valaki új a masszázsban, mert a simítások nyugtatóak, minimális fájdalommal vagy kellemetlenséggel járnak. Azoknak is ajánlja, akiknek izomfájdalmuk van, akik kimerültnek érzik magukat, alacsony a fájdalomtűrő képességük, vagy fájdalmasak egy intenzív edzés után.

A svéd és a mélyszövetes masszázsnak is más-más céljai vannak. Az előbbi a relaxációra összpontosít, míg az utóbbi inkább fájdalomcsillapításra és regenerálódásra alkalmas.

Akinek nagyobb a stressz szintje és több a felelőssége, annak a svédmasszázst kell választania. Akinek célzottan fájdalmas vagy feszült területeket tapasztal, vagy akinek sérülései vannak, amelyek gyógyulásra szorulnak, válassza a mélyszöveti vagy sportmasszázst.”

Svéd masszázs technikák

A legtöbb szakértő öt kulcsfontosságú svédmasszázs-technikát sorol fel, többek között:

Effleurage

A fő svéd masszázsfogás. Ez egy könnyű, sikló, nyugtató simítás, amelyet lassan, hosszú, zökkenőmentes mozdulatokkal, híg olajjal végeznek, és nem okoz kellemetlenséget.

Tapotement

Gyors ütő- vagy doboló ütés, amely a bongók kopogtatásához vagy a tenyérrel vagy a kisujjakkal történő aprításhoz hasonló.

Petrissage

Az izmok és a fascia gyúrása a keringés fokozása érdekében.

Súrlódás

Gyors, rövid, körkörös mozdulatok, amelyek felmelegítik a bőrt és véráramlást hoznak létre bizonyos területeken.

Vibrálás.

Jellemzően finom, remegő mozdulat, amelyet “fel-le” mozgással alkalmaznak az ujjhegyekkel vagy a tenyérrel.

Kompresszió

Amikor a terapeuta az alkarjával, könyökével, tenyerével vagy ujjaival belehajol az ügyfél testébe, általában a drapéria fölé.

Csupaszítás

A hüvelykujj, a kéz, a könyök vagy az alkar végigcsúsztatása az izom hosszában, a rostok irányában, az egyik rögzítési ponttól a másikig.

Vélemény

A svédmasszázs hosszú simításokat és súrlódó mozdulatokat alkalmazó terápiás gyakorlat, amely javítja a vérkeringést és a véráramlást, oldja a feszültséget és ellazulást idéz elő. Ez a klasszikus masszázs a test felszíni szöveteit dolgozza meg anélkül, hogy túl mélyre hatolna az izommunkába.

Minden masszázsterapeutának rendelkeznie kell érvényes engedéllyel, és a legtöbb amerikai államban engedélyezési vizsgát kell tenni, amelyet 2-3 évente meg kell újítani. Bízhatsz abban, hogy a terapeuta a svédmasszázsra vonatkozó hivatalos szintű képzést elvégezte, ha valóban rendelkezik engedéllyel.

A svédmasszázs a bőr éhségének, vagyis az érintéséhségnek az ellenszere lehet, mondja Minehan. Ez az állapot az érintésmegvonásból eredhet, és a jelentések szerint a világjárvány súlyosbítja, depressziót okozva az ölelés, a kézfogás és a társas érintés más formáinak hiánya miatt.

Mindenképpen szánjunk időt és végezzük el a házi feladatunkat, amikor terapeutát keresünk. A masszázs során maradjon kommunikatív. Olyan emberhez menjen, aki az Ön igényeit a legjobban kiszolgálja.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.